Carlsberg Grupacija ostvarila je veliki napredak u realizaciji ciljeva održivog razvoja baziranih na programu „Zajedno ka nuli“, naglašavajući da su postignuti rezultati posledica usklađivanja principa održivosti sa lokalnim partnerima ali i globalnim ekspertima.
Carlsberg Grupacija ostvarila je veliki napredak u realizaciji ciljeva održivog razvoja baziranih na programu „Zajedno ka nuli“, naglašavajući da su postignuti rezultati posledica usklađivanja principa održivosti sa lokalnim partnerima ali i globalnim ekspertima.
U 2019. godini, Grupacija je za 30 odsto smanjila relativnu emisiju ugljenika u svojim pivarama u odnosu na 2015. (za 13 odsto u odnosu na 2018), koristeći čak 56 odsto električne energije iz obnovljivih izvora, tako da sad ukupno pet lokacija ove kompanije radi isključivo na obnovljivoj energiji. Grupacija je takođe ostvarila smanjenje od 12 odsto u relativnoj potrošnji vode u odnosu na 2015. godinu i najavila veliko ulaganje u tehnologiju recikliranja vode u svojoj pivari u Danskoj.
Najznačajnije činjenice
- Redukcija ugljenika: Za 30 odsto smanjena relativna, a za 25 odsto potpuna emisija ugljenika u pivarama od 2015. godine. Ovaj rezultat postignut je zahvaljujući primeni programa efikasnosti, korišćenjem 56 odsto obnovljive električne energije i smanjenjem potrošnje uglja za 89 odsto u odnosu na 2015. Sledeći strategiju Grupacije, Carlsberg Srbija kontinuirano ulaže u brojne projekte zaštite životne sredine, među kojima su stanica za prečišćavanje CO2, investicije u postrojenje za prečišćavanje otpadne vode, kao i nova bio kotlarnica;
- Isporuka električne energije: 20 kamiona na električni pogon, kapaciteta 26 tona, biće isporučeni ove godine pogonu kompanije Carlsberg u Švajcarskoj i koristiće se za transport između 15 logističkih centara pivare. Ovo dokazuje da je upotreba teških teretnih vozila na električni pogon u komercijalne i operativne svrhe postala stvarnost;
- Inovativna pakovanja: Korišćenje naprednih, inovativnih rešenja za pakovanje, uključujući tzv. „Snap Pack“ rešenje za smanjenje upotrebe plastike, kao i prva 100 posto reciklažna PET boca, samo su neka od postignuća kompanije. Kao uvid u budućnost, kompanija je predstavila dva istraživačka prototipa prve papirne pivske boce na svetu – „Zelenu fiber flašu“ izrađenu u partnerstvu sa kompanijom za proizvodnju papirnih boca Paboco;
- Efikasna upotreba vode: Relativna potrošnja vode smanjena je za 12 odsto u odnosu na 2015. godinu. Najavljena investicija u fabriku za reciklažu vode, u okviru pivare u Danskoj, koja će biti sprovedena kroz javno-privatno partnerstvo, doprineće smanjenju prosečne potrošnje vode u pivari sa 2,9 na 1,4 hektolitara vode po hektolitru piva i time redukovati potrošnju energije za 10 odsto;
- Bezbednost na radu: Za 44 odsto smanjen je broj povreda na radu od 2015. godine, uključivanjem većeg broja ljudi u programe zdravlja i bezbednosti, ali i kroz treninge upravljanja za visoko-rizične aktivnosti, sprovedene u partnerstvu sa ekspertima iz ove oblasti;
- Izbor potrošača: Za 38 odsto je povećana upotreba bezalkoholnih piva od 2015. godine, uz povećanje asortimana bezalkoholnih piva, kao važnom koraku za ostvarivanje cilja da se potrošačima uvek nudi opcija bez alkohola. Inače, kompanija Carlsberg Srbija svake godine obeležava Svetski dan odgovornog konzumiranja piva nizom aktivnosti, te je tako 20. septembra prošle godine na motornim vozilima u centru Beograda osvanulo iznenađenje – vlasnicima četvorotočkaša upućeni su nalozi za odgovorno konzumiranje alkohola. Kampanjom pod sloganom „Znam šta sam radio prošle noći, odgovorno konzumiram alkohol“, Carlsberg Srbija direktno je podsetila sve koji se spremaju za još jedno veče u provodu da svoj automobil, ipak, parkiraju pre odlaska u grad.
„Ponosan sam na ono što smo postigli nakon pokretanja projekta „Zajedno ka nuli“. Radeći sa vodećim globalnim stručnjacima i jakim lokalnim partnerima, smanjili smo relativnu emisiju ugljenika za 30 odsto, a potrošnju vode za 12 odsto od 2015. godine. Saradnja će postati još važnija kako se približavamo našim ambicijama za 2030. godinu. Niko ne može sam da reši izazove održivosti sa kojima se svet suočava. Zbog toga smo naš program nazvali „Zajedno ka nuli“. Radeći u partnerstvima, uspeli smo da postignemo brži napredak i donesemo promene koje inače ne bi bile moguće“ – izjavio je Kest Hart (Cees ’t Hart), generalni direktor Carlsberg Grupacije.
O održivom poslovanju Carlsberg Grupacije
Lansiran 2017. godine, program „Zajedno ka nuli“ potiče iz svrhe kompanije i predstavlja deo strategije Grupacije SAIL’22. Program čine četiri glavne ambicije: NULA za ugljenički otisak, rasipanje vode, neodgovorne konzumacije alkohola i povrede na radu. Program je razvijen u saradnji sa vodećim ekspertima, uključujući Carbon Trust i WWF i usklađen je sa ciljevima održivog razvoja UN. Ciljevi smanjenja ugljenika su u skladu sa Inicijativom zasnovanim na nauci i ciljevima od 1,5°C Pariškog sporazuma.
Više informacija dostupno je na www.carlsberggroup.com/sustainability