Meni
20100318-095321-6.jpg

ODGOVORNA KONZUMACIJA ALKOHOLA



Početkom 2003. godine, osnovano je Svetsko udruženje pivara sa ciljem osnaživanja društvene odgovornosti pivarske industrije. Od tada, pivari iz celog sveta dele znanja i iskustva međusobno, ali i sa svojim partnerima i potrošačima, sprovodeći veliki broj inicijativa kako bi, pre svega, edukovali svoje konzumente šta predstavlja odgovorna konzumacija piva. Kao rezultat brojnih aktivnosti pivara širom sveta, 2015. godine je 16. septembar ustanovljen kao Svetski dan odgovorne konzumacije piva. Na taj dan, pivari u zemljama širom sveta organizuju brojne kampanje kako bi se u društvu što više govorilo i znalo o odgovornoj konzumaciji alkohola i posledicama zloupotrebe istog.

Kroz istoriju, pivo se konzumiralo u mnogim kulturama, i kada se odgovorno konzumira od strane odraslih, najčešće se povezuje sa slavljem, prijateljstvom i uživanjem u životu. Većina ljudi uživa u pivu upravo na ovaj način i to sa umerenošću. Pivo spaja ljude u radosnim i sretnim situacijama, i tu Carlsberg Grupacija, kao odgovorni proizvođač piva, želi da učestvuje. Mi smo svesni činjenice da je pivo alkoholno piće i da njegova prekomerna upotreba može imati ozbiljne i štetne efekte na ljude. Na ove, potencijalno negativne efekte zloupotrebe alkohola, mora se obratiti pažnja.

 

Kako bi se efikasno uticalo na smanjenje neodgovorne konzumacije, svi, počev od trgovaca, vlasnika barova, nastavnika i roditelja, zakonodavaca, uzora, pa sve do samih potrošača - moraju biti uključeni. Efikasna kontrola treba da bude podržana konkretnim i ciljanim akcijama. Zato blisko sarađujemo sa organizacijama širom naše industrije kako bismo definisali našu posvećenost i pronašli smislene načine za suzbijanje neodgovorne konzumacije alkohola.

Odgovorna konzumacija piva deo je programa Carlsberg Grupacije „Zajedno ka NULI”, koji je predstavljen u junu 2017. godine.

„Zajedno ka NULI” (Together towards ZERO) predstavlja odgovor na sve veću tražnju kupaca za održivim proizvodima u trenutku u kome se čitav svet suočava sa izazovima poput klimatskih promena, nestašice vode i problema sa javnim zdravljem. Ovaj program je sastavni deo naše strategije SAIL’22 i podrazumeva četiri glavne ambicije: NULA ugljeničkog otiska (ZERO carbon footprint); NULA rasipanja vode (ZERO water waste), NULA neodgovorne konzumacije alkohola (ZERO irresponsible drinking) i kultura NULA povreda na radu (ZERO accidents culture) – a za svaku su utvrđeni pojedinačni i merljivi ciljevi.

 

 

Među novim ciljevima su distribucija bezalkoholnog piva na nivou od 100% do 2022. kako bi se potrošačima pružio što veći izbor, saopštavanje poruka o odgovornoj konzumaciji alkohola i informacija o hranljivim vrednostima proizvoda kako na internetu tako i na ambalaži, i uspostavljanje partnerstava radi promocije odgovorne konzumacije.

 

 

Kao kompanija čiji je sastavni deo poslovne strategije odgovorno poslovanje u svim segmentima, Carlsberg Grupacija na globalnom nivou, a Carlsberg Srbija na lokalnom, sprovode različite inicijative, čiji je cilj podizanje svesti o odgovornoj konzumaciji alkohola.

Ove godine, naš fokus je bio podizanje svesti zaposlenih o posledicama zloupotrebe alkohola, jer smatramo da treba da budemo „prvi u lancu informisanja javnosti” kada je u pitanju promocija odgovorne konzumacije alkohola i zabrane vožnje pod uticajem istog.

S tim u vezi, naša kompanija organizovala je niz promotivnih aktivnosti za zaposlene. Naime, primarijus dr Ivica Mladenović, Načelnik klinike i šef dnevne bolnice za bolesti zavisnosti Instituta za mentalno zdravlje u Beogradu održao je jednočasovno predavanje o prevenciji zloupotrebe alkohola.  

Pored toga, zaposleni u našoj pivari u Čelarevu dobili su promotivni materijal i brošuru sa korisnim informacijama o ovoj temi, dok je naš prodajni tim tokom jedne nedelje nosio uniforme sa porukom koja komunicira kampanju odgovorne konzumacije alkohola. Na taj način želeli smo da skrenemo pažnju društvu oko sebe da smo svesni posledica zloupotrebe alkohola, ali da upravo zato i promovišemo njegovu odgovornu konzumaciju.

Jesmo kompanija koja prodaje alkoholne proizvode i svi zajedno težimo ka tome da tržište piva raste, ali naš cilj je da VEĆI BROJ LJUDI ODGOVORNO KONZUMIRA NAŠE PROIZVODE I UŽIVA U NJIMA U RAZLIČITIM PRILIKAMA, A NE DA MANJI BROJ KONZUMENATA PREKOMERNO KONZUMIRA ALKOHOL I TIME DOVODI U RIZIK SVOJ ŽIVOT I ŽIVOT DRUGIH.

 

 

Zašto? Zato što smatramo da odgovornost polazi najpre od nas samih, i kao proizvođača, i kao ljudi, jer su zdravlje i bezbednost uvek na prvom mestu.

 

Zloupotreba alkohola i neodgovorno ponašanje, poput vožnje u alkoholisanom stanju i maloletničke konzumacije alkohola, moraju biti sprečeni. Reč je često o posledicama složene kombinacije društvenih i individualnih činilaca, pa Carlsberg sarađuje sa komitetom sastavljenim od međunarodnih naučnika – stručnjaka za zdravlje i ponašanje – da definiše aktivnosti kojima će se potrošačima pružiti podrška u donošenju zdravih i odgovornih odluka.

76%

naših kompanija sprovelo je kampanje za odgovornu konzumaciju u 2017. godini.

78m

korisnika obuhvatili smo kroz kampanje za odgovornu konzumaciju u 2017. godini.

54%

naših primarnih pakovanja nosilo je simbole za odgovornu konzumaciju u 2015.

Don't Drink and drive banner_WEB.PNG

 

 

LSBERG - Nemojte piti i voziti

Isključili smo 'Car' na našem legendarnom 10 metara dugačkom logotipu, na vrhu 21. sprata zgrade u Kopenhagenu, kako bismo obeležili Globalni dan odgovorne konzumacije, naglašavajući naš stav protiv vožnje nakon konzumacije alkohola.

Ostanite u vašoj Zelenoj zoni

Najvažnija stvar u vezi piva je ukus. Međutim, uloga piva je takođe i povezivanje društva. U izvesnoj meri pivo može da nas opusti i učini da se osećamo dobro u vezi sebe i drugih, ali samo ako ostanemo u "zelenoj zoni".

Mi u Carlsbergu volimo pivo, ali pored toga, znamo da savršeno iskustvo nije samo u njegovom spravljanju, već i u tome koliko potrošač uživa prilikom njegove konzumacije. Zato smo uložili veliki napor u edukovanje ljudi o pravilnom uživanju u pivu. Poznavanje vaše "zelene zone" omogućiće vam da se zabavljate duže, budete još privlačniji i donosite bolje odluke. Naime, lepše ćete provoditi svoje vreme!

Slavite odgovorno – ostanite u vašoj "zelenoj zoni!"

Želite da saznate više?

Kliknite ispod da biste istraživali dalje