Naša piva su u srcu socijalnih okupljanja, kao što su i bila vekovima. To je ono što mi želimo. Ali takođe želimo da se u njima uživa odgovorno, što je razlog naše ambicije društva sa NULA neodgovorne konzumacije alkohola.
Do 2030. na nivou Carlsberg Grupacije želimo da na svim našim proizvodima, kako na pakovanjima, tako i na aktivnostima koje prate brendove, budu istaknute poruke u vezi sa odgovornom konzumacijom alkohola. Zatim, želimo da sva naša tržišta u okviru Carlsberg Grupacije pokrenu saradnju sa eksternim saradnicima, kako bi podržali odgovornu konzumaciju alkohola. Takođe, želimo da povećamo dostupnost bezalkoholnih piva. Cilj nam je da 35% naših piva globalno bude sa niskim procentom alkohola ili bezalkoholno.
Početkom 2003. godine, osnovano je Svetsko udruženje pivara sa ciljem osnaživanja društvene odgovornosti pivarske industrije. Od tada, pivari iz celog sveta dele znanja i iskustva međusobno, ali i sa svojim partnerima i potrošačima, sprovodeći veliki broj inicijativa kako bi, pre svega, edukovali svoje konzumente šta predstavlja odgovorna konzumacija piva. Kao rezultat brojnih aktivnosti pivara širom sveta, 2015. godine je 16. septembar ustanovljen kao Svetski dan odgovorne konzumacije piva. Na taj dan, pivari u zemljama širom sveta organizuju brojne kampanje kako bi se u društvu što više govorilo i znalo o prevenciji neodgovorne konzumacije alkohola i posledicama zloupotrebe istog.
Kroz istoriju, pivo se konzumiralo u mnogim kulturama, i kada se odgovorno konzumira od strane odraslih, najčešće se povezuje sa slavljem, prijateljstvom i uživanjem u životu. Većina ljudi uživa u pivu upravo na ovaj način i to sa umerenošću. Pivo spaja ljude u radosnim i sretnim situacijama, i tu Carlsberg Grupacija, kao odgovorni proizvođač piva, želi da učestvuje. Mi smo svesni činjenice da je pivo alkoholno piće i da njegova prekomerna upotreba može imati ozbiljne i štetne efekte na ljude. Na ove, potencijalno negativne efekte zloupotrebe alkohola, mora se obratiti pažnja.
Kako bi se efikasno uticalo na smanjenje neodgovorne konzumacije, svi, počev od trgovaca, vlasnika barova, nastavnika i roditelja, zakonodavaca, uzora, pa sve do samih potrošača - moraju biti uključeni. Efikasna kontrola treba da bude podržana konkretnim i ciljanim akcijama. Zato blisko sarađujemo sa organizacijama širom naše industrije kako bismo definisali našu posvećenost i pronašli smislene načine za suzbijanje neodgovorne konzumacije alkohola.
Zajedno ka nuli i dalje (Together towards ZERO and beyond) je unapređena ESG strategija kompanije Carlsberg. Strategija predstavlja odgovor na sve veću tražnju kupaca za održivim proizvodima u trenutku kada se čitav svet suočava sa izazovima poput klimatskih promena, nestašice vode i problema sa javnim zdravljem. Ovaj program sastavni je deo naše strategije SAIL’27 i obuhvata šest glavnih ambicija: NULA ugljeničnog otiska, NULA poljoprivrednog otiska, NULA ambalažnog otpada, NULA rasipanja vode, NULA neodgovorne konzumacije alkohola i NULA povreda na radu.
2030
Kao kompanija čiji je sastavni deo poslovne strategije odgovorno poslovanje u svim segmentima, Carlsberg Grupacija na globalnom nivou, a Carlsberg Srbija na lokalnom, sprovode različite inicijative, čiji je cilj podizanje svesti o odgovornoj konzumaciji alkohola.
2018. godine, naš fokus je bio podizanje svesti zaposlenih o posledicama zloupotrebe alkohola, jer smatramo da treba da budemo „prvi u lancu informisanja javnosti” kada je u pitanju suzbijanje neodgovorne konzumacije alkohola i zabrane vožnje pod uticajem istog.
U 2019. godini Dan odgovorne konzumacije alkohola obeležili smo sloganom "Znam šta sam radio prošle noći" kojim smo podsetili zaposlene na važnost umerene konzumacije kako bismo, između ostalih prednosti, zadržali lepa sećanja na provod. Kako su rupe u sećanju vrlo opasna i ne tako retka posledica neumerenog ispijanja alkohola,
Kao dodatnu aktivnost, organizovali smo posebno selfie-fotografisanje tokom kojeg su se timske fotografije štampale na licu mesta u posebnom ramu sa sloganom.
Kao kruna kampanje, snimiljen je video u kojem naši zaposleni pričaju o svojim iskustvima (ili iskustvima nekog koga poznaju) neumerene konzumacije alkohola iz kojih izvode zaključke i savetuju one "sa druge strane ekrana" da uvek odgovorno konzumiraju alkohol.
Zašto? Zato što smatramo da odgovornost polazi najpre od nas samih, i kao proizvođača, i kao ljudi, jer su zdravlje i bezbednost uvek na prvom mestu.
Zloupotreba alkohola i neodgovorno ponašanje, poput vožnje u alkoholisanom stanju i maloletničke konzumacije alkohola, moraju biti sprečeni. Reč je često o posledicama složene kombinacije društvenih i individualnih činilaca, pa Carlsberg sarađuje sa komitetom sastavljenim od međunarodnih naučnika – stručnjaka za zdravlje i ponašanje – da definiše aktivnosti kojima će se potrošačima pružiti podrška u donošenju zdravih i odgovornih odluka.
2020. godine, u skladu sa prilikama u zemlji uzrokovanih pandemijom virusa COVID-19, umesto aktivacija na velikim okupljanjima, poziv na odgovornu konzumaciju alkohola uputili su direktno sa limenke najveći brendovi kompanije Carlsberg Srbija, LAV i Tuborg.
Tako je LAV prvi put izmenio slogan na svojoj limenci, pa uz čuveno ILI JESI ILI NISI – LAV sada poručuje ILI PIJEŠ ILI VOZIŠ, naglašavajući važnost izbora između ove dve aktivnosti i njihovu međusobnu isključivost. Cilj poruke je da pri samoj konzumaciji podseti potrošače da ne sedaju za volan. Limenka se se na tržištu pojavila u septembru i biće aktuelna i tokom 2021. godine.
Sa istim ciljem, u kampanju se uključio i brend Tuborg, prilagodivši ton komunikacije mlađoj populaciji. U julu se pojavila limitirana edicija limenki sa 12 različitih poruka, koje kombinuju, na prvi pogled, nepomirljive aktivnosti, a jedna od njih, poruka I CIRKA STRAVA I TREZNA GLAVA, posvećena je upravo podizanju svesti o odgovornoj konzumaciji. Kako bi dodatno poruku o odgovornoj konzumaciji približila mladima, partneri Tuborga na muzičkim projektima, popularni izvođači Fox, Surreal i Bojana Vunturišević, apelovali su na svoje fanove da shvate važnost odgovorne konzumacije alkohola.
Tokom 2020. godine, odlučili smo da se na našem putu Zajedno ka NULA neodgovorne konzumacije alkohola popnemo jednu stepenicu više i saznamo, direktno od mladih, kakva je njihova svest o neodgovornom ispijanju alkohola. Sproveli smo istraživanje na nacionalno reprezentativnom uzorku u saradnji sa Agencijom za istraživanje tržišta Deep Dive, ispitavši 1000 mladih od 18 do 28 godina i došli do vrednih uvida na osnovu koga naše poruke možemo usmeravati direktnije i uspešnije.
Pomoću podataka koje je istraživanje iznedrilo možemo pratiti koliko utičemo da se percepcija mladih u našoj zemlji promeni tokom narednih godina, tako što ćemo ponovo ispitati njihove navike.
Neki od rezultata pokazuju da veliki broj mladih u Srbiji alkohol vidi kao neodvojivi deo zabave, preko 60% smatra ga da pije umereno, a alkohol konzumira prekomerno (5 ili više alkoholnih pića u nizu) makar jednom mesečno.
Najveći broj mladih je probao alkohol već u periodu polaska u srednju školu, dok većina češće počinje da ga konzumira par godina kasnije, između 17. i 20. godine, dok ga trećina konzumira redovno (jednom ili više puta nedeljno).
Zastrašujuć je podatak da je 16% ispitanika selo za volan pod dejstvom alkohola, a 8% bi to uradilo da je sigurno da ih policija neće kontrolisati, dok je čak polovina ispitanika bilo u vozilu kojim je upravljao vozač pod dejstvom alkohola.
Simulacija vožnje u pijanom stanju u centru Beograda
Vožnja u alkoholisanom stanju jedan je od najčešćih uzroka saobraćajnih nezgoda sa poginulim i povređenim licima. Prema istraživanjima Agencije za bezbednost saobraćaja Republike Srbije iz 2020. godine u Srbiji je oko 16% poginulih i povređenih vozača bilo pod dejstvom alkohola.
U 2021. godini Carlsberg Srbija i Agencija za bezbednost saobraćaja Republike Srbije sprovele su kampanju u okviru koje je tokom dve nedelje simulacije vožnje pod dejstvom alkohola ispred tržnog centra Rajićeva edukovala prisutne o opasnostima neodgovorne konzumacije.
Isključili smo 'Car' na našem legendarnom 10 metara dugačkom logotipu, na vrhu 21. sprata zgrade u Kopenhagenu, kako bismo obeležili Globalni dan odgovorne konzumacije, naglašavajući naš stav protiv vožnje nakon konzumacije alkohola.
Mural sa porukom odgovorne konzumacije u Studenstkom centru u Beogradu
Kampanju "Kad me vozi ne vozim" u novembru 2021. Tuborg je krunisao muralom koji je Studentskom centru u Beogradu poklonio u saradnji sa umetnikom Andrejem Josifoskim, Pijanistom. Kreativnim rešenjem koje upućuje na donošenje odgovornih izbora Tuborg sa fasade jasno komunicira sa velikim brojem vozača koji u glavni grad ulaze sa autoputa.
„Velika mi je čast, ali i odgovornost, što velike kompanije poput Carlsberga sve više prepoznaju moje stvaralaštvo kao način da ozbiljne poruke prenesu na okruženje u kojem živimo. Ova kampanja je izuzetno važna za društvo, a pravo mesto za oslikavanje murala je upravo tu gde živi najveći broj mladih ljudi“, istakao je Josifovski.
ŠTA ZNAČI BITI UNCOOL DANAS? BITI HEROJ SVOG OKRUŽENJA. |
U maju mesecu 2024. godine, pokrenuli smo novu društveno odgovornu kampanju brenda Tuborg pod nazivom UNCOOL FRIEND, sa kojom smo upravo želeli da ukažemo na to da su uživanje i provod zaista nezaboravno dobri samo ukoliko se celo društvo bezbedno vrati kući.
Ono što je Tuborg prepoznao kao trend kod današnjih mladih ljudi jeste jako izražena potreba sa potvrdom i prihvatanjem od strane društva i većine, što nekada dovodi do donošenja neodgovornih i potencijalno opasnih odluka.
Kroz poruke UNCOOL FRIEND kampanje istakli smo da je briga o dragim ljudima zapravo kul i da su oni prijatelji koji nam ne dozvoljavaju da se ponašamo nebezbedno nakon konzumacije alkohola, zapravo naši heroji. Biti UNCOOL prijatelj u svom društvu je nova COOL stvarnost koju želimo da promovišemo.