Meni

Carlsberg nastavlja svoje putovanje Zajedno ka NULI, smanjujući emisiju ugljenika u pivarama za 12%, a upotrebu vode za 7% u 2020. godini

Izveštaj o održivosti Carlsberg Grupacije za 2020. godinu pokazuje stabilan napredak ka ciljevima postavljenim u planu Zajedno ka NULI, što svedoči o kontinuiranoj posvećenosti u borbi sa globalnim izazovima sa kojima se suočavamo, zajedno. U godini kojom je dominirala pandemija, Carlsberg Grupacija izveštava smanjenje u relativnoj emisiji ugljenika za 7%, kroz ceo lanac, od proizvodnje do potrošača, i to za period od 2015. do 2019. godine, dok je u pivarama smanjena relativna emisija ugljenika za 12%, a vodu koristimo efikasnije za 7%.

Smanjen ugljenički otisak kroz ceo proces - od proizvodnje do potrošača: 

Carlsberg Grupacija sarađivala je sa partnerima i dobavljačima tokom svakog koraka, uključujući sirove sastojke, ambalažu i hlađenje, da identifikuje, isproba i kreira još održivih rešenja. Ovo je dalo rezultat od 7% smanjenja u našem relativnom ugljeničkom otisku, tokom celog procesa (od proizvodnje do potrošača) u periodu od 2015. do 2019. godine. Na putu smo da ostvarimo smanjenje od 15% do 2022, a 30% do 2030. godine.

Zaštita zajedničkih vodenih resursa u prioritetnim oblastima: 

Tokom 2020, pokrenuli smo partnerstvo sa Desolenator-om u Indiji da obezbedimo 20,000 litara vode dnevno za grad od 4,000 ljudi, koristeći prvu solarno-termalnu održivu tehnologiju prečišćavanja vode na svetu. A u Vijetnamu, naše partnerstvo sa lokalnim vlastima da se infrastruktura unapredi doneće svežu vodu za oko 20,000 ljudi.

Pravimo pivo sa manjom emisijom i manje vode:

Još tri pivare postigle su ugljeničku neutralnost u 2020, što sada čini osam takvih lokacija. Od 2019. smanjili smo emisiju ugljenika po hl proizvedenog piva u našim pivarama za 12%, a upotrebu vode za 7%. Delimo i primenjujemo najbolje prakse mera efikasnosti širom cele Grupacije i isprobavamo inovativnu tehnologiju, kao što je elektrana sa totalnim povratkom vode u našoj pivari Fredericia u Danskoj, što će je učiniti pivarom prve klase kada govorimo o efikasnoj upotrebi vode, smanjujući upotrebu vode sa 2.9 na 1.4 hl/hl.

Podržavamo zajednice pogođene pandemijom: 

Na našim tržištima širom sveta transformisali smo linije proizvodnje u pivarama da napravimo alkohol za  sredstva dezinfekcije ruku, donirali smo opremu i piva bez alkohola da podržimo zdravstvene radnike, vodili kampanje da podržimo teško pogođeni ugostiteljski sektor. Zajedno sa korporativnim sredstvima usmerenih da podržimo ljude pogođene virusom COVID-19, Carlsberg timovi širom sveta prikupljali su sredstva za lokalne organizacije, a Carlsberg fondacija, fondacija Novi Carlsberg i Tuborg fondacija donirale su 109m danskih kruna tokom krize, da podrže istraživanja, umetnost, kulturu i civilno društvo. 

Povećana dostupnost piva bez alkohola: 

Povećan izbor bezalkoholnih piva ključan je za pružanje dodatnih opcija potrošačima. 100% naših premium brendova i trećina naših ukupnih brendova sada u ponudi ima opcije bez alkohola. U 2020, volumen prodaje bezalkoholnih piva porastao je za 11% (83% od 2015).

Napredak u informisanju i interakciji potrošača: 

Prava informacija pomaže potrošačima da donesu utemeljenu odluku. Širom naših tržišta, obezbedili smo preko 90% usklađenosti sa Digitalnim smernicama i principima i uključili 22.5 milliona potrošača kroz kampanje na Svetski dan odgovorne konzumacije piva. 

Kreiramo kulturu bezbednosti: 

U izazovnoj godini, uveli smo stroge mere da osiguramo bezbednost i dobrobit naših zaposlenih u pivarama i kancelarijama širom sveta. Kroz kontinuirani fokus na kulturi bezbednosti, postigli smo smanjenje stope nezgoda od 19%, a preko 11,000 vozača (95% svih vozača u kompaniji) pohađali su online obuku o bezbednosti na putu. 

Doprinos ekonomijama: 

Naše poslovanje i proizvodi igraju važnu ulogu u ekonomijama, lancima proizvodnje i zajednicama širom sveta. U 2020, direktno smo zaposlili više od 40,000 ljudi širom sveta, a omogućili indirektno zaposlenje za oko 1.09 miliona ljudi kroz naš lanac proizvodnje, uključujući i teško pogođeni ugostiteljski sektor. Proizveli smo ekonomsku vrednost od oko 85bm DKK, što je 11% niže nego u 2019, sa naglaskom na potrebu vlada da podrže pivare i povezane sektore tako da možemo nastaviti s našom ulogom u održavanju zaposlenosti. 

Generalni direktor kompanije, Cees t ’Hart, izjavio je povodom objave Izveštaja: „Prošla, 2020. godina je bila izazovna za naše poslovanje - za naše kupce i naše ljude širom sveta. U Carlsbergu smo nastavili sa naporima da pomognemo lokalnim zajednicama u ovo izazovno vreme, istovremeno radeći na postizanju naših ambicioznih ciljeva za manjenje emisije ugljenika i otpadnih voda. Nećemo dozvoliti da nas COVID-19 izbaci sa kursa.“

 

Iz 2020. godine izdvajamo:

_________________________________________________________________________________________________

 

Zajedno ka NULA ugljeničkog otiska

 

  • postignuto je smanjenje emisije ugljenika po hl za 12% od 2019. godine (39% od 2015. godine), a sve u cilju dostizanja NULA ugljeničkog otiska do 2030. godine
  • od 2015. do sada smanjili smo ugljenički otisak u celom lancu, od proizvodnje do potrošača, za 7%, što nas približava cilju koji želimo da ispunimo do 2030. godine, a to je smanjenje emisije ugljenika od 30%.
  • 64% električne energije koju koristimo u pivarama dolazi iz obnovljivih izvora, a naš cilj je da do 2022. godine naše pivare funkcionišu od 100% električne energije iz obnovljivih izvora.
  • sada imamo 8 lokacija koje ne proizvode emisiju ugljenika.

_________________________________________________________________________________________________

 

Zajedno ka NULA rasipanja vode

 

  • od 2019. godine poboljšali smo efikasnu upotrebu vode za 7% (18% od 2015. godine), što nas približava cilju od 50% smanjenja rasipanja vode do 2030. godine.
  • Pokrenuta su partnerstva za zaštitu zajedničkih vodenih resursa u Indiji i Nepalu, na našem putu zaštite zajedničkih vodnih resursa u svim prioritetnim pivarama.

_________________________________________________________________________________________________

 

Zajedno ka NULA neodgovorne konzumacije alkohola

 

  • zabeležili smo 11% rasta prodaje bezalkoholnih piva (83% od 2015.), čime povećavamo izbor za potrošače i podstičemo odgovornu konzumaciju alkohola.
  •  22,5 miliona ljudi primilo je poruke naših kampanja za odgovornu konzumaciju alkohola na Globalni dan odgovorne konzumacije piva.

_________________________________________________________________________________________________

 

Zajedno ka NULA povreda

 

  • smanjili smo stopu nezgoda za 19% od 2019. godine (55% od 2015. godine).
  • 11.000+ vozača (95% svih vozača kompanije) završilo je onlajn obuku o bezbednosti na putevima.