Izveštaj o održivosti Carlsberg Grupacije za 2020. godinu pokazuje stabilan napredak ka ciljevima postavljenim u planu Zajedno ka NULI, što svedoči o kontinuiranoj posvećenosti u borbi sa globalnim izazovima sa kojima se suočavamo, zajedno. U godini kojom je dominirala pandemija, Carlsberg Grupacija izveštava smanjenje u relativnoj emisiji ugljenika za 7%, kroz ceo lanac, od proizvodnje do potrošača, i to za period od 2015. do 2019. godine, dok je u pivarama smanjena relativna emisija ugljenika za 12%, a vodu koristimo efikasnije za 7%.
Carlsberg Grupacija sarađivala je sa partnerima i dobavljačima tokom svakog koraka, uključujući sirove sastojke, ambalažu i hlađenje, da identifikuje, isproba i kreira još održivih rešenja. Ovo je dalo rezultat od 7% smanjenja u našem relativnom ugljeničkom otisku, tokom celog procesa (od proizvodnje do potrošača) u periodu od 2015. do 2019. godine. Na putu smo da ostvarimo smanjenje od 15% do 2022, a 30% do 2030. godine.
Zaštita zajedničkih vodenih resursa u prioritetnim oblastima:
Tokom 2020, pokrenuli smo partnerstvo sa Desolenator-om u Indiji da obezbedimo 20,000 litara vode dnevno za grad od 4,000 ljudi, koristeći prvu solarno-termalnu održivu tehnologiju prečišćavanja vode na svetu. A u Vijetnamu, naše partnerstvo sa lokalnim vlastima da se infrastruktura unapredi doneće svežu vodu za oko 20,000 ljudi.
Pravimo pivo sa manjom emisijom i manje vode:
Još tri pivare postigle su ugljeničku neutralnost u 2020, što sada čini osam takvih lokacija. Od 2019. smanjili smo emisiju ugljenika po hl proizvedenog piva u našim pivarama za 12%, a upotrebu vode za 7%. Delimo i primenjujemo najbolje prakse mera efikasnosti širom cele Grupacije i isprobavamo inovativnu tehnologiju, kao što je elektrana sa totalnim povratkom vode u našoj pivari Fredericia u Danskoj, što će je učiniti pivarom prve klase kada govorimo o efikasnoj upotrebi vode, smanjujući upotrebu vode sa 2.9 na 1.4 hl/hl.
Podržavamo zajednice pogođene pandemijom:
Na našim tržištima širom sveta transformisali smo linije proizvodnje u pivarama da napravimo alkohol za sredstva dezinfekcije ruku, donirali smo opremu i piva bez alkohola da podržimo zdravstvene radnike, vodili kampanje da podržimo teško pogođeni ugostiteljski sektor. Zajedno sa korporativnim sredstvima usmerenih da podržimo ljude pogođene virusom COVID-19, Carlsberg timovi širom sveta prikupljali su sredstva za lokalne organizacije, a Carlsberg fondacija, fondacija Novi Carlsberg i Tuborg fondacija donirale su 109m danskih kruna tokom krize, da podrže istraživanja, umetnost, kulturu i civilno društvo.
Povećana dostupnost piva bez alkohola:
Povećan izbor bezalkoholnih piva ključan je za pružanje dodatnih opcija potrošačima. 100% naših premium brendova i trećina naših ukupnih brendova sada u ponudi ima opcije bez alkohola. U 2020, volumen prodaje bezalkoholnih piva porastao je za 11% (83% od 2015).
Napredak u informisanju i interakciji potrošača:
Prava informacija pomaže potrošačima da donesu utemeljenu odluku. Širom naših tržišta, obezbedili smo preko 90% usklađenosti sa Digitalnim smernicama i principima i uključili 22.5 milliona potrošača kroz kampanje na Svetski dan odgovorne konzumacije piva.
Kreiramo kulturu bezbednosti:
U izazovnoj godini, uveli smo stroge mere da osiguramo bezbednost i dobrobit naših zaposlenih u pivarama i kancelarijama širom sveta. Kroz kontinuirani fokus na kulturi bezbednosti, postigli smo smanjenje stope nezgoda od 19%, a preko 11,000 vozača (95% svih vozača u kompaniji) pohađali su online obuku o bezbednosti na putu.
Doprinos ekonomijama:
Naše poslovanje i proizvodi igraju važnu ulogu u ekonomijama, lancima proizvodnje i zajednicama širom sveta. U 2020, direktno smo zaposlili više od 40,000 ljudi širom sveta, a omogućili indirektno zaposlenje za oko 1.09 miliona ljudi kroz naš lanac proizvodnje, uključujući i teško pogođeni ugostiteljski sektor. Proizveli smo ekonomsku vrednost od oko 85bm DKK, što je 11% niže nego u 2019, sa naglaskom na potrebu vlada da podrže pivare i povezane sektore tako da možemo nastaviti s našom ulogom u održavanju zaposlenosti.
Generalni direktor kompanije, Cees t ’Hart, izjavio je povodom objave Izveštaja: „Prošla, 2020. godina je bila izazovna za naše poslovanje - za naše kupce i naše ljude širom sveta. U Carlsbergu smo nastavili sa naporima da pomognemo lokalnim zajednicama u ovo izazovno vreme, istovremeno radeći na postizanju naših ambicioznih ciljeva za manjenje emisije ugljenika i otpadnih voda. Nećemo dozvoliti da nas COVID-19 izbaci sa kursa.“
Iz 2020. godine izdvajamo:
_________________________________________________________________________________________________
Zajedno ka NULA ugljeničkog otiska
_________________________________________________________________________________________________
Zajedno ka NULA rasipanja vode
_________________________________________________________________________________________________
Zajedno ka NULA neodgovorne konzumacije alkohola
_________________________________________________________________________________________________
Zajedno ka NULA povreda